Agenda Adresář v účetním programu POHODA

Adresář slouží k evidenci údajů našich obchodních partnerů.

Výchozí nastavení firmy
Pro každého obchodního partnera můžeme nastavit výchozí údaje, které jsou vyplněny do každého dokladu. V 1. části nastavíme cenové a platební podmínky, ve 2. části pak zadáme účetní a daňové údaje. 
 
  1. Platební údaje:
  • Cena – ceník (cenová hladina) skladových zásob,
  • Forma – preferovaný způsob platby,
  • Kredit – tolerovaná výše neuhrazených pohledávek,
  • Splatno – počet dní splatnosti faktur,
  • Toler. splat. – počet dní, které jste ochotni tolerovat, pokud nebyla faktura uhrazena včas,
  • Cizí měna – doklad je automaticky vystaven ve vybrané cizí měně.

2. Doplňkové údaje

  • Předkontace – dokladům nastavíte způsob, jakým budou zaúčtovány do deníku,
  • Členění DPH – způsob zaúčtování pro přiznání DPH a KH k DPH,
  • Členění DPH – způsob zaúčtování pro přiznání DPH a KH k DPH,
  • Účet pro fakturaci – bankovní účet nebo pokladna, kam bude pohledávka hrazena,
  • Výchozí sazba DPH – sazba DPH, která bude automaticky vyplněnu na položkách dokladu.

Pokud některou z hodnot nechcete sledovat, nechte pole prázdné.

Klíče: slouží k segmentování (rozdělování) obchodních partnerů na určité skupiny.

  • DOD slouží k označení dodavatelů, kteří budou nabízeni v příjmových dokladech,
  • ODB slouží k označení odběratelů, kteří budou nabízeni ve výdajových dokladech,
  • Pole SkupinyKlíče slouží k dalšímu dělení obchodních parterů v adresáři,
  • kliknutím na tlačítko s tečkami se dostanete do seznamu, kde lze další klíče vybrat nebo založit,
  • Zpráva – zpráva se zobrazí vždy, když vložíte kontakt do dokladu.
Petr Čáp
Od roku 2012 pomáhám podnikatelům a jednatelům firem zefektivnit jejich práci s účetním systémem POHODA. Jsem certifikovaný partner STORMWARE, autor knihy 'O významu účetních programů' a tvůrce praktických videokurzů. Moje implementace klientům šetří 20-30% mzdových nákladů a přináší jim skutečný přehled o financích.