Nastavení INTRASTAT a sestavení přehledu

INTRASTAT slouží ke sběru statistických dat o pohybu zboží mezi členskými státy EU.

V agendě Zásoby, na záložce Zaúčtování skladové karty v sekci Výkazy pro INTRASTAT zadáme jednotlivé údaje, z již nadefinovaných číselníků.

Založíme novou vydanou fakturu, vybereme dodavatele, klikneme na povel Záznam a zvolíme Intrastat. V dialogovém okně Výkaz pro INTRASTAT zadejte údaje, které mají vstoupit do všech položek dokladu. Po kliknutí na tlačítko OK dojde u položek dokladu k doplnění dvou řádků pro kompletní vyplnění výkazu.

Sestavení výkazu
V nabídce tiskových sestav rozklikneme sestavy Intrastat a zvolíme Výkazy pro Intrastat – přijetí. Z výklopného seznamu vybereme měsíc, za který chceme výkaz sestavit. Ve spodní části okna tiskových sestav klikneme na tlačítko Export, který vyvolá průvodce pro sestavení elektronického výkazu.

Petr Čáp
Můj pracovní svět je POHODA. Baví mě s obchodníky řešit jejich každodenní radosti i strasti. Jsem expert na účetní program POHODA. Autor odborných školení a e­booku.